تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب در دستور کار عربستان

یک شنبه 21 آبان 1396 - 21:1:59
 تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب در دستور کار عربستان

تهران- الکوثر: منابع رسانه ای می گویند عربستان سعودی از «ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب خواسته است عضویت لبنان در این اتحادیه را به تعلیق درآورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، يك مقام مسؤل در اتحاديه عرب امروز اعلام کرد كه عربستان سعودي خواستار نشست فوري اين اتحاديه در سطح وزراي خارجه در روز يكشنبه آينده شده است.

خبرگزاری الدیارگزارش داد ، عربستان سعودی از «ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب  خواهد خواست عضویت لبنان در این اتحادیه را به تعلیق درآورد اما عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از ابو الغیط خواسته موضوع را در نشست امروز مطرح نکند زیرا اخراج لبنان از این اتحادیه پس از اخراج سوریه، اتحادیه عرب را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

 

السیسی به دبیر کل اتحادیه عرب گفته است  خودش با سران سعودی تماس خواهد گرفت. 

 

 

 الدیار می افزاید: در همین حال بغداد به اتحادیه عرب هشدار داد اگر لبنان را از این اتحادیه اخراج کنند، عراق هم اتحادیه را ترک خواهد کرد.

به دنبال این هشدار، قطر هم به اتحادیه عرب ابلاغ کرد که در صورت تعلیق عضویت لبنان و خروج عراق، آنها نیز از این اتحادیه خارج خواهند شد. 

اما  کویت در این باره اعلام  کرده  که لبنان هیچ خطایی مرتکب نشده که نقش اعراب را خدشه دار کند و نباید عضویتش را به تعلیق درآورد.

کویت افزود که همواره برای اجماع عرب و برقراری بهترین روابط بین کشورهای عربی تلاش کرده و به همین علت هم بوده که در محاصره قطر مشارکت ننموده و حتی اقدام به میانجیگری در بحران مذکور کرده است.

 


یک شنبه 21 آبان 1396 - 21:0:18