ضرورت تدوین ضوابط غذای «حلال» برای همه کشورهای مسلمان

شنبه 20 آبان 1396 - 11:56:59
ضرورت تدوین ضوابط غذای «حلال» برای همه کشورهای مسلمان

تهران - الکوثر: رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: ایجاد نشان حلال برای فراورده‌های سلامت در کشورهای اسلامی، هم برای این کشورها منفعت زیادی دارد و هم در ایجاد همگرایی جهانی بین مسلمانان موثر است.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بهروز جنت در مراسم آغاز به کار جزیره قشم به عنوان اولین مرکز گردشگری حلال جمهوری اسلامی ایران افزود: در کتاب قرآن و متون دینی مسلمان ها اشاره و آیات متعددی درباره اهمیت غذای حلال وتاثیر آن بر جسم و روح انسان وجود دارد.

وی با اشاره به جمعیت حدود 2 میلیاردی مسلمانان جهان که نزدیک به یک سوم جمعیت مردم جهان را تشکیل می دهند گفت: اگر کد حلال، به صورت یک ضابطه درآید می‌تواند برای مسلمین کشورهای اسلامی ایجاد یک هویت مستقل کند.

وی همچنین افزود: تدوین ضوابط غذای حلال در کشورهای اسلامی را اقدامی بسیار مهم دانست که راه را برای اجرای قوانین حلال در هموار می‌سازد تا صدور گواهی برند حلال در سراسر جهان توسط سازمان های مجاز با هماهنگی موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) انجام پذیرفته و باعث سهولت در امور واردات و صادرات شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پتانسیل‌های قشم بعنوان اولین مرکز گردشگری حلال جمهوری اسلامی پرداخت و با بیان اینکه تنها آزمایشگاه تخصصی مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در این جزیره راه اندازی شده است مستقر گفت: در آینده ای نزدیک برند حلال مان را به عنوان برندی شاخص در جهان اسلام به ثبت می رسانیم.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آبان 1396 - 11:11:45

دسته بندی :