ینی شفق:

نقش داماد ترامپ در بحران‌های خاورمیانه

شنبه 20 آبان 1396 - 2:10:52
نقش داماد ترامپ در بحران‌های خاورمیانه

آنكاراـ الکوثر: روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی به نقش پر رنگ «جرد كوشنر» داماد ترامپ در حوادث اخیر منطقه خاورمیانه پرداخت و نوشت نام او پشت پرده بحران های اخیر خاورمیانه زیر هر سنگی یافت می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وبسایت روزنامه ینی شفق در گزارشی با عنوان «نام او در هر جا» نقش داماد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا را در حوادت اخیر خاورمیانه بسیار چشمگیر توصیف كرد و نوشت: پس از قرار گرفتن ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری آمریكا در بیستم ژانویه 2017، حوادث و تحولاتی جدید در منطقه خاورمیانه رخ داد و نقش جرد كوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ در پشت پرده این تحولات بیش از هر كس دیگری به چشم آمد.

به نوشته این روزنامه، مشاور ارشد ترامپ چندی قبل با سفر به عربستان مذاكراتی با ولیعهد این کشور انجام داد و در 28 اكتبر 2017 خاك عربستان را ترك کرد و به آمریكا بازگشت و در پی آن روند دستگیری ها و تسویه حساب های داخلی عربستان آغاز شد.

این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه با اشاره به یهودی بودن داماد ترامپ نوشت: تفكرات كوشنر و روابط صمیمانه او با اسراییل مایه نگرانی كشورهای خاورمیانه است. رد پای كوشنر در بحران قطر نیز دیده می شود به طوری كه بلافاصله پس از امضای قرارداد فروش تجهیزات نظامی به ارزش یكصد میلیارد دلار به عربستان با واسطه گری كوشنر، بحران خلیج فارس و تحریم قطر از سوی چندین كشور عربی به رهبری سعودی‌ها و حمایت آمریكا آغاز شد. 


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آبان 1396 - 2:10:23