خطیب مسجدالأقصی: انگلیس در جنایت کارنامه سیاهی دارد

جمعه 12 آبان 1396 - 23:24:14
خطیب مسجدالأقصی: انگلیس در جنایت کارنامه سیاهی دارد

رام الله- الکوثر: خطیب مسجدالأقصی تأکید‌ کرد که جنایت‌های‌ انگلیس و ارتش آن صفحات سیاهی را در تاریخ برای آن رقم زد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «محمد سلیم» خطیب مسجدالأقصی از انگلیس خواست به اشتباه تاریخی خود درباره اعلامیه شؤم بالفور درباره ایجاد رژیم صهیونیستی، اذعان کند.

وی در خطبه های نماز جمعه مسجد الأقصی به خصومت و دشمنی انگلیس با ملت فلسطین و ملت‌های‌ عربی اشاره کرد و گفت انگلیس به‌همراه‌ برخی دیگر از کشورها مانند فرانسه و ترکیه فلسطین را به سرزمینی بین‌المللی‌ تبدیل کردند و زمینه اخراج ساکنان آن و آواره شدن آن‌ها‌ را فراهم کردند.

خطیب نماز مسجد الأقصی افزود: جنایت‌های‌ انگلیس علیه ملت ما جنایت‌های‌ قدیمی است. تاریخ صفحات سیاهی را برای ارتش انگلیس ثبت کرده است؛ آن‌ها‌ بیش از ۶۰ هزار مسلمان را در قدس و مسجد الأقصی به قتل رساندند.

وی در ادامه اقدام انگلیس را در جشن گرفتن به مناسبت صدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور محکوم کرد و گفت: انگلیس باید به اشتباه و ظلم و ستم خود علیه ملت فلسطین اذعان کند و برای جبران و تصحیح این اشتباه و ظلم اقدام کند و مسئولیت کامل آنچه را در طول تاریخ برای ملت ما روی داد، بپذیرد.

شیخ سلیمان تأکید‌ کرد مسجد الأقصی آخرین سنگر در این سرزمین مقدس است. از این سنگر خارج نشوید که نابود می‌شود‌ و درباره آن کوتاهی نکنید که پشیمان می‌شود‌. قدس حرارت سنگ و معیار و عیاری برای ملت مسلمان است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


جمعه 12 آبان 1396 - 23:22:34