تاکید شیخ ماهرحمود بر حمایت از هر نوع مقاومت و تاکید بر حتمی بودن نابودی اسرائیل

جمعه 12 آبان 1396 - 9:19:11

بیروت- الکوثر، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، حمایت از هر نوع مقاومت و تاکید بر حتمی بودن نابودی اسرائیل را از اصول اساسی کنفرانس حمایت از مقاومت در بیروت دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ، شیخ ماهر حمود، که به عنوان یکی از سخنرانانان نشست پایانی کنفرانس فلسطین در امتداد اعلامیه بالفور و وعده الهی، در بیروت، سخن می گفت، تصریح کرد؛ در این کنفرانس شاهد اتفاقات خرسند کننده ای بوده ایم، اتفاق اول استقبال گسترده از نشست افتتاحیه بود، اتفاق دوم درخواست شبه اجماع حاضران در کنفرانس برای تبدیل شدن اتحادیه جهانی علمای مقاومت به سازمان بین المللی است، البته شرایط این کار مهیا نیست اما این درخواست نشان دهنده همراهی با اهداف ، افکار و جهت گیری های این کنفرانس است و این نکته مثبتی است.

وی افزود: اتفاق دیگر این است که وقتی صبح در کمیته ها حضور یافتم شاهد گفتگوهای عمیق و آزاد بودم که نتیجه آن توصیه هایی بوده است که در نشست قبلی آشکار شد، این اتفاق نشان می دهد کمیته های کنفرانس پویا هستند. نکته دیگر نیز بازتاب رسانه ای این نشست ها بوده است.
شیخ ماهر حمود  تاکید کرد، با توجه به شرایط امنیتی حاکم بر نوار غزه، سخنان اسماعیل هنیه، سخنانی شایسته و قابل توجه بود، قرار بود جناب سید حسن نصر الله نیز سخنانی ایراد کند اما شرایط اجازه نداد. نکته دیگر که برای ما غافلگیر کننده بود، نامه دوستانه و پدرانه رهبری برای این کنفرانس بود که به این حقیر نوشته شد و این مایه مباهات برای من و مدال افتخاری بر سینه همه حاضران در کنفرانس است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت:  شایسته است به این نکته اشاره کنیم که آنانی که در کنفرانس شرکت کردند به منزله یک جسم در مسیر هدف واحد هستند اما برای آنکه عریضه خالی نباشد به نام برخی از طرف هایی که در برگزاری این کنفرانس با اتحادیه جهانی علمای مقاومت همراهی کرده اند، اشاره می کنم، مجمع تقریب بین المذاهب اسلامی به دبیرکلی آیت الله اراکی ، جمعیت علمای مسلمان به ریاست شیخ حسن عبدالله، بخش ارتباطات عربی حنبش حزب الله به ریاست شیخ حسن عزالدین و کمپین بازگشت به فلسطین به ریاست شیخ یوسف عباس برخی از این طرف ها هستند. همچنین نامه طولانی آیت الله اعرافی در تمجید از کنفرانس و بیانیه حوزه علمیه قم به دومین کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز از دیگر اتفاقاتی است که جای شکر و تقدیر دارد.
شیخ ماهر حمود در ادامه سخنانش تصریح کرد، در بیانیه پایانی بر مظلومیت مردم بحرین تاکید و به دور از تعصبات مذهبی و قومی خواسته شد تا در حق آنان انصاف مراعات شود. درست است که کاری که در این کنفرانس انجام شده است کامل و بی نقض نیست اما بدون شک گامی در مسیر درست محسوب می شود. این کنفرانس بازتاب مقاومت فلسطین، لبنان و دیگر مناطق است، تلاش ما این است که مقاومت را بر اساس مواضع سیاسی و علمی معرفی کنیم تا از این طریق در توانمندی و تداوم راه مقاومت سهیم باشیم.

وی خاطرنشان کرد انشاء الله این کنفرانس را به فعالیتی پویا تبدیل می کنیم ، فعالیتی که از مقاومت در هر مکان، از حق در برابر هر نوع باطل، از اسلام در برابر کفر ، از استقامت در برابر انحراف، از راستگویی در برابر دروغ و از خیر در برابر شر حمایت کند. انشاء الله آثار این کنفرانس را به زودی از تریبون های نماز جمعه در مناطق مختلف ، در بیانیه ها و در خطبه ها آشکار می شود ، این کنفرانس بر دو اصل حمایت از هر نوع مقاومت و تاکید بر حتمی بودن نابودی اسرائیل و در ادامه انتشار این فرهنگ به عنوان عامل انگیزشی در تقویت روحی و بیان دیدگاه کنفرانس، استوار است. انشاء الله فردا در مارون الراس و ملیطه حضور خواهیم یافت تا این اقدام ما مکملی برای کنفرانس باشد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 12 آبان 1396 - 9:18:22