داروهای ممنوعه زائران اربعین

چهار شنبه 10 آبان 1396 - 15:10:6
داروهای ممنوعه زائران اربعین

تهران- الکوثر: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: حمل قرص‌های کدئین دار، روان گردان و مخدر به عراق ممنوع است و از زائران تقاضا می‌شود جز داروهای خاص، از حمل ممنوعیات دارویی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی مرعشی گفت: با افزایش استقبال مردم به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، میزان داروهای انتقالی به کشور عراق نسبت به سال گذشته، به ۶۰ درصد و درنهایت به ۱۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات دارویی به زائران اربعین حسینی، ۱۲۰ نوع دارو به کشور عراق ارسال شده است با این وجود همه بیماران فشارخون، بیماری‌های خاص، دیابت و بیماران تنفسی باید داروهای مصرف روزانه خود را در حین سفر به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: حمل قرص‌های کدئین دار، روان گردان و مخدر به عراق ممنوع است و از زائران تقاضا می‌شود چز داروهای خاص، از حمل ممنوعیات دارویی خودداری کنند.

وی عنوان کرد: به علت کمبود امکانات دیالیز و عدم خدمات رسانی سیستم بهداشت عراق به زائران، از بیماران کلیوی تقاضا می‌شود در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت نکرده و سفر خود را به بعد موکول کنند.

مرعشی اذعان داشت: بیماری‌های تنفسی، تاول پا و گرفتگی عضلات علت بیشتر مراجعات زائران به مراکز درمانی هلال احمر است؛ بنابراین به منظور پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، توصیه می‌شود زائران حتما از ماسک استفاده کرده و برای پیاده روی از کفش‌های مناسب استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: در ۹ نقطه مسیر بین نجف و کربلا، مرکز درمانی هلال احمر دایر شده و در حال ارائه خدمات درمانی به زائران است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


لینک های مفید برای زائران اربعین حسینی 

آنچه زائران حسینی باید بدانند

نکات ضروری برای زائران اربعین حسینی

نگاهی به بیانات رهبر انقلاب درباره پیاده‌روی اربعین

زیارت به نیابت ..

آموزش عبارات پرکاربرد عربی عراقی برای زائران اربعین+ دانلود

اطلاعات موکب های مسیر راهپیمایی زائرین پیاده روی اربعین

راهنمای ویژه زائران اربعین برای یافتن موکب های ایرانی

راهنمای موکب های ایرانی  

موکب های مسیر نجف به کربلا

راهنمای درمانگاه های هلال احمر ایران در عراق

فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات در اربعین

توصیه های پلیسی به زائران اربعین حسینی

اپلیکیشن جامع و کاربردی اربعین حسینی

شماره تلفن‌های ضروری در پیاده‌روی اربعین

دانلود نقشه شهرهای کربلا و نجف‌ عراق

جزئیات بیمه زائران اربعین حسینی

سایر مطالب مفید درباره اربعین

 


چهار شنبه 10 آبان 1396 - 15:5:31