کردستان عراق کابوس جدید نتانیاهو

چهار شنبه 10 آبان 1396 - 6:59:15
کردستان عراق کابوس جدید نتانیاهو

تهران- الکوثر: روزنامه عرب‌زبان‌ با اشاره به شکست طرح‌های‌ رژیم صهیونیستی در شمال عراق تأکید‌ کرد که پس از تصویب مصوبه پارلمان عراق در جرم بودن حمل پرچم این رژیم، اکنون منطقه کردستان به کابوس صهیونیست‌ها‌ تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ بعید نیست که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر‌ اسرائيل، در این وضع باشد که بخواهد به‌علت‌ اینکه او و کابینه اش خسارت سنگینی را در از دست دادن عراق متحمل شده است، مجالس عزاء برای استقبال از تسلیت گویندگان برپا کند، زیرا همه‌پرسی‌ جدایی کردستان که نتانیاهو به‌شدت از آن حمایت می‌کرد‌ به کابوسی برای او تبدیل شده است و دولت مرکزی عراق اکنون تصمیم‌گیرنده‌ اصلی در منطقه کردستان و مورد حمایت حجم زیادی از کردهاست.

بازنده بزرگ این همه‌پرسی‌ پس از مسعود بارزانی، اسرائيل است. سال‌ها بین این دو روابط و اتحاد قدرتمندی وجود داشت. اسرائيل به لحاظ امنیتی، مالی و نفتی از این منطقه بهره‌برداری‌ کرد و بر این تصور بود که پایگاهی راهبردی در شمال عراق ایجاد کرده است و می تواند نیروهای متحدی برای خود آموزش دهد که بتواند برای تضعیف و به تحلیل بردن قدرت سه کشور قدرتمند منطقه یعنی ایران، ترکیه و عراق و البته در کنار آن‌ها‌ سوریه از از آن‌ها‌ بهره‌برداری‌ کند.

مصوبه روز سه‌شنبه‌ پارلمان عراق درباره اینکه حمل پرچم اسرائيل در هر تجمعی در عراق مصداق جرم به‌شمار‌ می‌رود‌ نیز اصلاح اشتباه زننده و تأکید‌ بر آغاز مرحله جدیدی و پایان بخشیدن تدریجی و البته ریشه‌ای‌ به مرحله دیگری است.

تصمیم پارلمان عراق تصمیمی شجاعانه به معنای واقعی کلمه بود که به پدیده اهانت و تحقیر کردن احساسات عرب‌ها‌ و مسلمانان و خود کردها، و ایرانی‌ها‌ پایان داد.

حمل پرچم رژیمی اشغالگر اسرائيل و حضور صدها تن از اسرائيلی ها در اربیل واقع در شمال عراق و رقص و پایکوبی آن‌ها‌ به‌علت‌ شادی از نتایج همه‌پرسی‌، طرح فتنه بود؛ زیرا موساد که به منطقه نفوذ کرده است دوستدار کردها چه به لحاط قومیت و چه به لحاظ دینی آن‌ها‌ نیست؛ از آن رو که موساد به‌هیچ‌ مسلمانی اعتماد ندارد بلکه درصدد استفاده ابزاری از آن‌ها‌ علیه عرب‌ها‌، ایرانی‌ها‌ و ترک ها و در جهت منافع خود و تجزیه و تقسیم منطقه بود.

به جرئت می‌توان گفت که برادران کرد یا دست‌کم‌ بیشتر آن‌ها‌ مخالف ایجاد روابط و اتحاد با دشمنی هستند که مسجد الاقصی را اشغال کرده است و انواع اقدامات نژادپرستانه علیه ملتی مسلمان مرتکب می‌شود‌، ملتی که از حق تعیین سرنوشت خود و ایجاد کشور مستقل خود محروم شده است.


برای عضویت در کانال تلگرام الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 10 آبان 1396 - 6:58:57