اهانت به بسيج مردمي اهانت به مردم عراق است

یک شنبه 7 آبان 1396 - 23:43:32
اهانت به بسيج مردمي اهانت به مردم عراق است

بغداد-الکوثر: معاون رييس جمهور عراق در واکنش به اتهامات سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا عليه نائب رييس سازمان بسيج مردمي عراق گفت اهانت به بسيج مردمي اهانت به همه مردم عراق است.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نوري المالکي روز يکشنبه اظهارات هدر نائورت، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا عليه ابومهدي المهندس را رد و آن را دخالت آشکار در مسائل داخلي عراق توصيف کرد. نائورت، المهندس را تروريست توصيف کرده بود. 
المالکي در بيانيه اي مطبوعاتي که دفتر رسانه‌اي او منتشر کرد اعلام کرد: «ما اظهارات سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا را عليه ابومهدي المهندس، نائب رييس سازمان بسيج مردمي که وي را به تروريست بودن متهم کرد، با تعجب دنبال کرديم. چنين اظهاراتي به اصول روابط حسنه ميان عراق و آمريکا خدشه وارد مي کند؛ زيرا دخالت آشکار در مسائل داخلي عراق است». 
المالکي تاکيد کرد: «خطاب به ملت شريف و مبارزان قهرمانمان تاکيد مي‌کنيم اتهامات سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا به برادر مجاهد ابومهدي المهندس به هيچ وجه ارزش ندارد و تنها بازگو کننده برداشت غلط از ماهيت واقعي عراق، چهره ها و نهادهاي امنيتي و سياسي آن است. اين اتهامات هرگز بر نقش رهبري و فداکارانه برادر المهندس، نائب رييس سازمان بسيج مردمي در مديريت تلاش‌هاي نظامي در جهت رسيدن به پيروزي تاثير نمي گذارد». 
معاون رييس جمهور عراق همچنين خاطرنشان کرد: «بسيج مردمي با همه گروه ها و مردان قهرمانش يک نهاد امنيتي رسمي است که زير نظر فرمانده کل نيروهاي مسلح فعاليت مي کند. اين نهاد براي پيروزي بر داعش قربانيان زيادي داده است. همه عراقي ها از اين موضوع آگاهند و بسيج مردمي را يکي از عوامل مهم ثبات امنيتي در عراق و منطقه مي دانند و اهانت به آن اهانت به همه مردم عراق است». 
المالکي افزود: «از مجاهدان بسيج مردمي، ارتش و پليس مي خواهيم به اين اتهامات باطل که هدف آن بازداشتن نيروهاي بسيج مردمي از ادامه ماموريت هاي ميهني شان در مبارزه با تروريسم و حفظ وحدت عراق است، توجه نکنند». 

براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


یک شنبه 7 آبان 1396 - 23:40:57