مساله فلسطین همچنان از اولویت‌های اصلی اعراب است

یک شنبه 7 آبان 1396 - 15:55:3
مساله فلسطین همچنان از اولویت‌های اصلی اعراب است

تهران - الکوثر: جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته در مورد کشورهای عربی نشان داد که مسئله فلسطین همچنان از اهمیت بسیاری برای اعراب برخوردار است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،در این نظرسنجی انجام شده توسط یک موسسه عربی در واشنگتن، ۳۲۰۰ تن در ۸ کشور عربی مراکش، کویت، اردن، تونس، عربستان، لبنان و فلسطین (کرانه باختری و غزه) و مصر شرکت کرده‌اند.

از هر یک از این هشت کشور ۴۰۰ تن در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند و این نظرسنجی در تاریخ ۱۴ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر جاری انجام شده است.

بیشتر افراد شرکت کننده در این نظرسنجی نسبت به سیاست ترامپ در قبال مسئله فلسطین رویکرد منفی داشته اند وتاکید کرده اند که مسئله فلسطین همچنان از اهمیت بسیاری برای ملت‌های عربی برخوردار است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داده است  که بیشتر عرب‌ها نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نگاهی منفی دارند و تونسی‌ها در این خصوص در جایگاه نخست قرار دارند.

۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند که سیاست‌های رئیس جمهور کنونی آمریکا در شکست دادن داعش نقشی نداشته است.

در مورد فروش سلاح های آمریکایی به کشورهای عربی هم بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که این سلاح‌ها به برقراری ثبات منطقه کمک نمی‌کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 آبان 1396 - 15:8:6