روزنامه‌نگار‌ عرب: حزب‌الله‌ یک‌بار به آمریکا درس فراموش‌نشدنی داده است

جمعه 5 آبان 1396 - 10:38:33
روزنامه‌نگار‌ عرب: حزب‌الله‌ یک‌بار به آمریکا درس فراموش‌نشدنی داده است

تهران- الکوثر: سردبیر یک روزنامه عرب‌زبان‌ با به اشاره توطئه‌های‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا به همراه برخی رژیم‌های‌ عربی علیه حزب‌الله‌ تأکید‌ کرد که حزب‌الله‌ چند بار اسرائیل را شکست داده و به آمریکا نیز درس فراموش نشدنی داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان»، سردبیر و مدیر مسئول روزنامه «رأی الیوم» که از لندن به‌روز‌ می‌شود‌ در یادداشتی در این روزنامه به سخنان اخیر ولیعهد عربستان سعودی درباره منطقه و برخی کشورهای آن پرداخت و نوشت: مهم‌ترین‌ بند سخنان محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد عربستان سعودی، در مصاحبه اخیرش درباره احداث شهر سرمایه‌گذاری‌، درباره محاصره قطر و تحولات آن یا اولویت‌های کنونی و راهبردی عربستان نبود بلکه جنگ با یمن و اینکه اجازه نمی‌دهد‌ حوثی ها (انصار الله) به حزب‌الله‌ دیگری در مرزهای جنوبی عربستان تبدیل شود، بود. این سخنان به این معناست که پایان دادن به جنگ علیه یمن به وسیله مذاکراتی که برای همه طرف ها رضایت بخش باشد نخواهد بود بلکه برای نابودی کامل جنبش انصار الله تلاش صورت خواهد گرفت که این نیز با خلع سلاح آن صورت نخواهد گرفت و درباره احتمال شکست آن نیز شک و تردید وجود دارد. بنابراین،‌ این سخنان درباره جنگ در یمن تا نابودی حوثی ها و سلاح آن‌ها‌، بیانگر علت واقعی جنگ عربستان علیه یمن است و موضوع بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور‌ فراری آن به این کشور نیز صرفا بهانه و پوششی برای این هدف بوده است.

در برخی از کشورهای منطقه به‌ویژه فلسطین اشغالی «هراسی» به نام حزب‌الله‌ شاخه نظامی مقاومت لبنان وجود دارد که هدف اصلی از تلاش‌ها‌ علیه آن نیز در جهت راهبرد آمریکا در منطقه است که این راهبرد نیز در خصومت با ایران است، به همین علت نیز آمریکا این حزب را در فهرست گروه‌های‌ تروریستی قرار داد و تحریم‌های‌ جدیدی علیه آن اعمال کرد.

در این خصوص، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل به موضوع جنگ آینده پراخت و گفت جنگ آینده همزمان علیه لبنان و سوریه خواهد بود و ارتش لبنان نیز استقلال خود را از دست داده است. از این رو،‌ بعید و عجیب نمی نماید که نشستی که به دعوت رئیس ستاد کل ارتش آمریکا و با مشارکت رؤسای ستاد ارتش های اردن، مصر، عربستان و امارات و نیز با حضور گادی ایزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش اسرائيل برگزار شد با هدف طراحی برنامه جنگی علیه لبنان و سوریه و مشخصا حزب‌الله‌ بوده باشد تا به این وسیله پای ایران را به جنگی گسترده بکشانند که اسرائيل عامل اصلی آن است.

سرتیپ ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان به محض اینکه شنید رئیس ستاد ارتش اسرائيل نیز در این نشست حاضر خواهد شد از قبول شرکت در آن احتراز و پرهیز کرد و به این وسیله نشان داد که لبنان فقط در جبهه مقابل دولت متجاوز (اسرائيل) ایستاده است.

روزنامه‌نگار‌ سرشناس فلسطینی‌تبار‌ در ادامه تأکید‌ کرد که تلاش‌ها‌ برای ضربه زدن به حزب‌الله‌ آسان نخواهد بود و این سخن درباره انصار الله یمن نیز صدق می‌کند‌. نباید فراموش کنیم که حزب‌الله‌ بیش از ۱۵ سال است که علیه اسرائیل جنگیده و خسارت‌های‌ سنگینی به آن وارد کرده است و در نتیجه این خسارت ها بود که اسرائيل سال ۲۰۰۰ مجبور شد به‌صورت‌ یکجانبه از جنوب لبنان خارج شود.

افزون بر این،‌ حزب‌الله‌ دو بار اسرائیل را شکست داده است و سال ۱۹۸۳ در بیروت به نیروهای تفنگدار آمریکایی درس فراموش نشدی داد که در نتیجه آن ۲۴۱ تن از تفنگداران آمریکایی کشته شدند، همان هایی که مجرب ترین و حرفه ای ترین نظامیان آمریکا بودند.حزب الله سال ۲۰۰۶ طی ۳۳ روزه شکست سختی به اسرائيل داد و تانک های اسرائيل را در جنوب لبنان زمین گیر کرد.

وی در ادامه افزود: مسئله بسیار تاسفبار، اما این است که آمریکا در جهت منافع رژیم اسرائیل برای سوق دادن کشورهای عربی به جنگ علیه ایران تلاش می‌کند‌.

لینک کانال تلگرام الکوثر فارسی


جمعه 5 آبان 1396 - 10:38:19