یحیی سنوار: سلاح بر زمین نمی‌گذاریم

چهار شنبه 3 آبان 1396 - 11:45:0
یحیی سنوار: سلاح بر زمین نمی‌گذاریم

غزه- الکوثر: رهبر حماس در غزه تأکید‌ کرد که ملت فلسطین در مرحله آزادسازی میهن خود امکان ندارد سلاح خود را کنار گذارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه، در مراسمی با حضور نمایندگان گروه‌های‌ سیاسی گفت: ملت فلسطین همچنان در مرحله آزادسازی میهن‌شان هستند و نمی توان در این مرحله از سلاح بی نیاز شد.

وی درباره آشتی ملی فلسطینی‌ها نیز تأکید‌ کرد: این تصمیم در واقع،‌ تصمیمی گروهی حماس در داخل و خارج فلسطین است و حماس برای بستن صفحه دودستگی جدی است.

السنوار تأکید‌ کرد: حماس اجازه تدام دودستگی را نمی‌دهد‌؛ زیرا ادامه این وضع خطر بزرگ و راهبردی برای طرح ملی فلسطین به‌شمار‌ می‌رود‌. خیلی ها تلاش می‌کنند‌ ما را در کفه شکست قرار دهند، اما به این موضوع بی تفاهم هستیم. ما آماده هستیم برای پیروزی مهین‌مان شکست بخوریم. زمانی که برای آشتی ملی اقدام کردیم، گزینه حداقلی ما حمایت از طرح آزادسازی و بازگشت آوارگان فلسطینی است و ما نباید یکی از طرف های دودستگی و اختلاف باشیم.

رهبر حماس در غزه تأکید‌ کرد: اگر جنبش فتح ۲۰ درصد از آمادگی و جدیت ما را در این زمینه داشته باشد، دودستگی به پایان می‌رسد‌. البته، در گفت‌وگوها‌ درباره موضوع های دشوار جدیتی بیش از این داشتند و توانستیم به توافق برسیم.

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 3 آبان 1396 - 11:44:34