سخنان مقام حماس پس از سفر به تهران

چهار شنبه 3 آبان 1396 - 10:15:24
سخنان مقام حماس پس از سفر به تهران

بیروت- الکوثر: معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) سفر خود و هیئت همراه خود به تهران را عالی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «صالح العاروری»، فضای گفت‌وگوهای‌ خود و هیئت همراهش با مقامات جمهوری اسلامی ایران را عالی و بسیار خوب توصیف کرد.

وی به پایگاه خبری «العهد» لبنان گفت: درباره مسائلی که مورد اهتمام راهبردی و اساسی تهران است مانند مسئله فلسطین و مقاومت فلسطین توافق کامل وجود دارد. این مسائل برای ما اولویت اول است، از این رو،‌ رسیدن به تفاهم درباره هر چیزی که به موضوع فلسطین مربوط بود، دشوار نبود.

صالح العاروری درباره گزینه‌های‌ مقاومت فلسطین در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نیز گفت: از روزی که طرح اشغالگری مطرح شد، مقاومت فلسطین گزینه طبیعی، قانونی و واجب ملت فلسطین برای مقابله با این اشغالگری بوده است. مقاومت تنها وسیله و کارساز و مفید است که همه ملت ها در مقابل اشغالگری ها و تجاوزگری‌ها‌ به آن متوسل می‌شوند‌ و ما نیز این سنت تاریخ را تغییر نمی دهیم؛ زیرا هر کسی که مورد تجاوزگری قرار می‌گیرد‌، باید برای رها شدن از این تجاوزگری و اشغالگری مقاومت کند. ما مخالف هرگونه حضور صهیونیسم در فلسطین و تجاوزگری آن درباره پیرامون فلسطین هستیم.

این مقام حماس تأکید‌ کرد: صهیونیست‌ها‌ عراق، تونس و سودان را مورد حمله قرار دادند‌. آن‌ها‌ دانشمندان و مسئولان ایرانی را ترور کردند‌ و همه جهان را علیه ایران تحریک می‌کنند‌. وظیفه این رژیم در منطقه ایجاد شرارت در کل منطقه است. ما نیز در کانون این حملات قرار داریم و باید مقاومت کنیم. از همه ملت خود می‌خواهیم‌ که از ما حمایت کنند ودر این مقاومت در کنار ما باشند تا به این طرح آن‌ها‌ پایان دهیم.


چهار شنبه 3 آبان 1396 - 10:15:2