برنامه بلندمدت ترکیه برای حضور نظامی در سوریه

دو شنبه 1 آبان 1396 - 15:24:12
برنامه بلندمدت ترکیه برای حضور نظامی در سوریه

آنکارا- الکوثر: ترکیه احداث هشت پایگاه نظامی را در شمال سوریه در دستور کار دارد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اعزام نیروهای ارتش ترکیه به جنوب این کشور ادامه دارد و خودروهای نظامی و تریلرهای حامل تانک ها از واحدهای نظامی مناطق مختلف ترکیه به مرز سوریه در حال اعزام هستند.

براساس این گزارش ، تعداد زیادی از سربازان و خودروهای نظامی ترکیه به شهرستان ریحانلی در استان مرزی هاتای در مرز سوریه منتقل شده‌اند. برخی منابع نظامی  میگویند نیروهای ارتش ترکیه که وارد ادلب سوریه شده بودند اکنون به مرزهای منطقه سالف، ارتفاعات شیخ برکات و حلب رسیده‌اند.

دراین حال، روزنامه "ینی شفق" نوشت، موقعیت دقیق چهار پایگاه از مجموع هشت پایگاه نظامی‌ که ترکیه قصد دارد آنها را در شمال سوریه ایجاد کند، تعیین شده است و اولین آنها در ارتفاعات استراتژیک "برکات" واقع است که مشرف به مناطق عفرین و ادلب است. علاوه بر این پایگاه هوایی تفتناز در جنوب شرق این شهر و فرودگاه نظامی ابوظهور دو نقطه دیده‌بانی مجزا خواهند بود که نیروهای مسلح ترکیه در راستای مدیریت عملیات‌های خود در ادلب از آنها استفاده خواهد کرد.همچنین ارتش ترکیه کنترل منطقه الضیف را که مهمترین نقطه حمایت از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه محسوب می‌شود، به کنترل خود درآورده است.

 


دو شنبه 1 آبان 1396 - 15:23:38

دسته بندی :