الکوثر از تولد تا امروز

سه شنبه 10 اسفند 1395 - 14:59:28
الکوثر از تولد تا امروز

شبکه جهانی الکوثر به عنوان اولین شبکه تلویزیونی عرب زبان جمهوری اسلامی ایران در دهه فجر سال 1384 و همزمان با عیدغدیر خم افتتاح و پخش آن از سال 1389 بیست وچهار ساعته شد.

شبكه الكوثر، شبکه ای عمومی با رویکرد معارف است و با پخش برنامه های متنوع سیاسی، خبری ،اجتماعی، فیلم ، سریال ، مستند ، کودک و نوجوان توانسته است مورد اقبال سلیقه های مختلف  در جهان عرب قرار  گیرد.

تنوع برنامه سازی در این شبکه موجب شده که تولیدات الکوثر همواره در جشنواره های بین المللی از جمله فیلم فجر، اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی و الغدیر حائز رتبه برتر گردد.

گزارشگران و خبرنگاران شبکه در مناطق مختلف از جمله تهران ، مشهد، قم، اهواز ، بغداد ، نجف اشرف ، کربلا ، قاهره ، بیروت ، دمشق ، غزه و صنعاء  حضوری فعال داشته و گزارش های متنوعی ارسال می کنند که در بخش های خبری و برنامه های روزانه پخش می شوند.

در جدیدترین نظرسنجی ها در لبنان و عراق ، شبکه الکوثر در میان شبکه های متعدد، رتبه اول را در نشر فرهنگ اهل بیت (ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی کسب کرده است.

حضور در ماهواره های هاتبرد ، بدر 5 و 6 و آتلانتیک برد 7 (مدار نایل ست) باعث شده تا بيش از 400 ميليون مخاطبان شبکه در خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا بتوانند از برنامه های متنوع الکوثر برخوردار شوند.

همچنین این شبکه در گیرنده های دیجیتال داخل کشور نیز با کیفیتی برتر قابل دریافت است.

سایت شبکه الکوثر با رویکردی جدید به سایتی کاملا مولتی مدیا تبدیل شده است  به گونه ای که مخاطبان می توانند برنامه های شبکه را از این طریق با کیفیت مطلوب به صورت زنده مشاهده کنند.

این رویکرد جدید، باعث شده در مدتی کوتاه محبوبیت فراوانی در کشورهای عراق ، لبنان ، سوریه، عربستان سعودی، بحرین ، یمن، مراکش، الجزائر، تونس، مصر، فلسطین وکویت کسب کند به گونه ای که در مصاف با رقبای محلی و منطقه ای بر حسب رتبه بندی سایت های معتبر جهانی همچون سایت الکسا رتبه های رو به افزایشی را کسب کند.

رسانه های نوین در شبکه الکوثر از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. حضور موثر در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، تویتر، اینستاگرام و یوتیوب باعث شده است این شبکه در معیارهای گوناگون از جمله محبوبیت، مراجعه و تعامل مخاطبان بیش از بسیاری از شبکه های تلویزیونی مطرح منطقه ای و بین المللی مورد اقبال قرار گیرد.

 


سه شنبه 10 اسفند 1395 - 14:58:52

دسته بندی :

مطالب مرتبط