در دیدار ابراهیم جعفری با امیر قطر چه گذشت؟

جمعه 19 آبان 1396 - 15:14:58
در دیدار ابراهیم جعفری با امیر قطر چه گذشت؟

بغداد- الکوثر: وزیر امور خارجه عراق و امیر قطر درباره تحولات منطقه گفتگو و بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ابراهیم جعفری» روز جمعه (امروز) در دوحه پایتخت قطر، با «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر دیدار و درباره مهم‌ترین تحولات و رخدادها بین بغداد و دوحه و راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و عبور از چالش‌های موجود در منطقه تاکید کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر ابراهیم جعفری در این خصوص منتشر کرد، اعلام شد عراق از مرحله جنگ علیه گروه تروریستی داعش عبور کرد و مرحله بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: عراقی کشور با منابع گوناگون ثروت و دارایی است، اما به علت تهدیدهای امنیتی چون جنگ علیه تروریسم و چالش موجود درباره کاهش قیمت نفت و هزینه جنگ علیه گروه تروریستی داعش در شرایط دشواری به سر می‌برد و انتظار دارد که کشورهای برادر و دوست در زمینه بازسازی به عراق کمک کنند.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که عراق امروز دارای روابط ویژه با پیرامون عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و برای بهره‌برداری از این روابط در جهت برقراری امنیت و ثبات در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: عراق وارد سیاست جبهه‌بندی‌ها نمی‌شود و سیاستی در جهت حفظ منافع مشترک و رویارویی با خطرات مشترک و تقویت همکاری با همه کشورهای جهان تلاش می‌کند.

امیر قطر نیز در این دیدار پیروزی‌های عراقی‌ها در جنگ علیه گروه تروریستی داعش را تبریک گفت و از نقش دیپلماتیک عراق درباره گفتگو و عبور از چالش‌های پیش روی منطقه قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که قطر بر اهمیت روابط دیپلماتیک دوجانبه با عراق ایمان دارد و خواهان مشارکت در بازسازی زیرساخت‌های شهرهای عراق است. قطر برای مبادله سفر بین مسئولان دو کشور و تقویت همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری تلاش می‌کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 19 آبان 1396 - 15:14:51

پربازدیدها