مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مناطق مختلف جهان

دو شنبه 14 خرداد 1403 - 16:0:0
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مناطق مختلف جهان

مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی همزمان با ایران در مناطق مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی همزمان با ایران در مناطق مختلف جهان برگزار شد.

در مالزی در کنفرانس بزرگداشت مقام شامخ امام خمینی (ه)، اندیشه های ژرف ایشان در خصوص حج و ابعاد سیاسی آن و همچنین موضوع فلسطین بررسی شد.

شخصیتهای بزرگی همچون «داتو سری شیخ احمد آوانگ» رئیس اتحادیه مساجد جهان و «چیگو محد عظمی عبدالحمید» رئیس شورای مشورتی اسلامی مالزی و مشاور نخست وزیر مالزی در سخنانی از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجلیل کردند.

در شهرهای مختلف پاکستان از جمله در کراچی نیز آئین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و ادای احترام به شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید با حضور شخصیت‌های پاکستانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم برخی از شعرای پاکستانی مدیحه سرایی کرده و یاد و نام امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای سانحه سقوط بالگرد را گرامی داشتند.

سخنرانان  یاد و نام امام راحل عظیم الشان را گرامی داشته و اندیشه‌های سیاسی و معنوی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را منبع الهام بخش برای ملت‌های مظلوم و آزادیخواهان جهان دانستند.

«محسن صفایی» کارشناس مسایل سیاسی در این باره می گوید: "اندیشه های والای حضرت امام (ره) در امور مختلف دنیوی و معنوی بعد از گذشت دهه ها همچنان برای جهانیان و آزادیخواهان تازگی دارد و نهضت های آزادیخش از اندیشه های امام راحل (ره) جان می گیرند و فعالیت های خود را پویا می کنند که از جمله آن به تشدید فعالیت های گروههای فلسطینی و جریان مقاومت قابل اشاره است."

همچنین آیین سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور، رئیس اداره مسلمانان گرجستان، جمعی از رهبران دینی این کشور و شماری از ایرانشناسان در تفلیس برگزار شد.

در  این مراسم، خانم «مایا کاپانادزه» ایرانشناس گرجی به بررسی ابعاد بین‌ المللی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: "با وجود گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، هنوز جهان بینی امام خمینی (ره) از اهمیت بسیاری برخوردار است."

وی  با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) تأثیر زیادی بر روندهای سیاسی جاری در جهان، به خصوص جهان اسلامی داشت، افزود: "با رحلت ایشان نه تنها ایران، بلکه جهان مردی را از دست داد که برای صلح جنگید."

مراسم بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سوریه هم با حضور مقامات رسمی در کتابخانه ملی  شهر دمشق برگزار شد.

«احمد حسون» رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه دمشق در این مراسم اندیشه امام خمینی (ره) را که بر محور مقاومت بنا نهاده شده، دستاورد‌های عظیمی برای ایران و منطقه دانست. 

به گفته وی حماسه سازان طوفان الاقصی در نوار غزه شاگردان مکتب امام هستند؛ جوانان جان بر کف که آینده را به نفع امت اسلامی رقم می‌زدند.

همچنین در این مراسم حضور جوانان چشمگیر بود، جوانانی که جذب آرمان‌ها این بزرگمرد شده اند، آنان از امام خمینی (ره) به عنوان نماد ایستادگی و آزادی برای همه ملت‌های آزاده جهان یاد کردند.

در هر حال علاوه بر برگزاری پرشور مراسم آیین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال  حضرت امام خمینی(ره) در مناطق مختلف جهان  بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی از حدود ۵۰ کشور جهان نیز در اجلاس بین المللی آن در تهران حضور یافتتد که این نشان می دهد آرمان حضرت امام راحل (ره) همچنان رهرو جریان مقاومت و آزادیبخش جهان است و با گذشت زمان نه تتها کهنه نمی شود بلکه بیش از پیش تازه تر و پویاتر می شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 14 خرداد 1403 - 14:14:24

پربازدیدها