اذعان شبکه سعودی به ناتوانی سامانه‌های گران‌قیمت در برابر پهپادها

یک شنبه 19 دی 1400 - 17:45:8
اذعان شبکه سعودی به ناتوانی سامانه‌های گران‌قیمت در برابر پهپادها

تهران- الکوثر: شبکه سعودی الحدث در گزارشی اعلام کرد آمریکا میلیون‌ها دلار برای ساخت سامانه‌های پیشرفته هزینه می‌کند، اما این سامانه ها در برابر پهپاد‌های جنگی چند ده هزار دلاری عاجزند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی سعودی الحدث در گزارشی اعلام کرد آمریکا میلیارد‌ها دلار برای ساخت سامانه‌های پیشرفته از جمله موشک‌ها و ناو‌های هواپیمابر هزینه کرده اما به عبارت دیگر این موشک‌های چند میلیون دلاری در برابر خطر پهپادها، بی معنی و ناتوان است. 

شبکه الحدث در توصیف قدرت پهپاد‌های جنگی می‌گوید «هزینه آن‌ها کمتر و خسارت هایشان بیشتر است و با گذشت زمان، خطر آن بیشتر شده و کشور‌های بزرگ و سامانه‌های پیشرفته آن‌ها را با مشکل مواجه ساخته است. آمریکا به شدت از اینکه این پهپاد‌ها به دست نیرو‌های مخالفش بافتد واهمه دارد چراکه این پهپاد‌ها خودرو‌های زرهی، تاسیسات نظامی و نیز پالایشگاه‌ها و بنادر را هدف قرار می‌دهند.» 

این شبکه در ادامه گزارش خود آورده است: این پهپاد‌ها را می‌توان اینترنتی تهیه کرد یا قطعات آن‌ها را در اینترنت خریداری و سپس آن‌ها را مونتاژ کرد. این پهپاد‌ها در ارتفاع پایین و به کندی حرکت می‌کند و به همین علت می‌تواند به سرعت مسیرش را تغییر دهد و به طور معمول، رادار‌ها از رهگیری آن‌ها ناتوان هستند. اگر پهپاد‌ها حامل مواد منفجره باشند، وادار کردن آن‌ها به خروج از حریم هوایی دشوار خواهد بود، زیرا خطرساز می‌شوند. 

پیشتر آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد این پهپاد‌ها از قابلیت عکسبرداری نیز برخوردارند. به این صورت، سلاح پهپاد‌ها به چالشی به ویژه برای آمریکا تبدیل شده است که قبلا سامانه‌های پیشرفته آن بر جنگ با ارتش‌های پیشرفته مانند چین و روسیه متمرکز بود. آمریکا میلیارد‌ها دلار برای ساخت سامانه‌های پیشرفته از جمله موشک‌ها و ناو‌های هواپیمابر هزینه کرد، اما به عبارت دیگر این موشک‌های چند میلیون دلاری در برابر خطر پهپادها، بی معنی و عاجز هستند. 

مایکل پریجنت، مشاور ژنرال دیوید پترائوس فرمانده اسبق سنتکام، در مصاحبه با شبکه الحدث، درباره نگرانی آمریکا از پهپادها، گفت: «دو نوع پهپاد وجود دارد. یکی پهپاد‌های دوربرد است که امکان سرنگون کردن آن‌ها وجود دارد. نوع دیگر پهپاد‌های کوچکی است که به صورت تجاری، خرید و فروش می‌شود. مقابله با این نوع پهپاد‌ها به سادگی امکان پذیر نیست. آمریکا در این خصوص باید نقش قوی ایفا کند، اما تا الان متاسفانه شاهد تلاش دولت بایدن نبوده ایم. دولت بایدن در وین متحمل شکست سنگینی شد و در دوحه در برابر طالبان هم شکست سنگینی خورد.» 

این شبکه در انتهای گزارش خود ادعا‌هایی را علیه ایران و تحویل این پهپاد‌ها به گروه‌های نظامی در عراق و یمن مطرح کرد و در عین حال به قدرت پهپادی ایران و پیشرفت آن در این زمینه اذعان کرد. 

پیش از این نیز پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به قدرت پهپادی ایران و پیشرفت کشورمان در این زمینه اذعان کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 19 دی 1400 - 17:44:57