حمایت نویسندگان سرشناس از تحریم یک ناشر صهیونیست

سه شنبه 2 آذر 1400 - 19:18:59
حمایت نویسندگان سرشناس از تحریم یک ناشر صهیونیست

تهران - الکوثر : نویسندگان بزرگی از جمله کامیلا شمسی، مونیکا علی و چاینا میویل از تصمیم سالی رونی مبنی بر عدم فروش حقوق ترجمه به یک ناشر اسرائیلی حمایت کرده و آن را «پاسخی مثال زدنی به بی عدالتی های فزاینده ای که بر فلسطینی ها تحمیل می شود» توصیف کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  کامیلا شمسی، مونیکا علی و چاینا میویل از جمله کسانی هستند که نامه‌ای را امضا کرده‌اند که توسط «Artists for Palestine»(هنرمندان حامی فلسطین) سازماندهی شده است.

رونی پیشنهاد فروش حقوق ترجمه عبری در رمان جدیدش، «دنیای زیبا، تو کجایی»، به ناشر مودان که دو کتاب قبلی او را منتشر کرده بود و در مناقصه گذاشته بود، رد کرد.

این رمان نویس پرفروش ایرلندی ماه گذشته گفت که از جنبش بایکوت، سلب سرمایه، تحریمها (BDS) که برای «پایان دادن به حمایت بینالمللی از ظلم اسرائیل به فلسطینیها و تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای رعایت قوانین بین المللی» کار میکند، حمایت میکند. درست نیست که با یک شرکت اسرائیلی «که علناً از آپارتاید فاصله نمیگیرد و از حقوق مردم فلسطین توسط سازمان ملل متحد حمایت نمیکند» همکاری کنیم.

در حالی که دو ناشر بزرگ زنجیره ای کتاب اسرائیلی متعاقباً اعلام کردند که کتابهای رونی را از قفسه های خود بیرون میکشند، حرکت این رمان نویس اکنون با حمایت ۷۰ نویسنده و ناشر مواجه شده است. در نامه ای که توسط «Artists for Palestine UK»، شبکه ای فرهنگی «هنرمندان حامی فلسطین» ترتیب داده شده، نامه ایی از جمله کوین بری، راشل کوشنر، جف دایر، پانکاج میشرا، کارمن کالیل و احداف سوئیف گفته اند که از تصمیم رونی حمایت میکنند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 2 آذر 1400 - 17:49:7

دسته بندی :

پربازدیدها