ای بی سی نیوز - آمریکا

کشته شدن بیش از 430 نفر در حوادث مرگبار خشونت با سلاح در یک هفته ی گذشته

دو شنبه 4 مرداد 1400 - 20:48:45
 کشته شدن بیش از 430 نفر در حوادث مرگبار خشونت با سلاح در یک هفته ی گذشته

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،به نقل از شبکه ی تلویزیونی ای بی سی نیوزبررسی ها نشان می دهد در یک هفته ی گذشته بیش از هزار حادثه ای تیراندازی و خشونت با سلاح گرم در سراسر آمریکا به ثبت رسیده است که در این میان بیش از 430 نفر کشته و بیش از هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
، درگیری خشونت آمیز و تیراندازی در شهر شیکاگو، پایان هفته ای به شدت ناآرام و هولناک را رقم زد‎؛ دست کم 55 نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و هفت نفر از آنان جان باختند. رئیس پلیس سیاتل با التماس و خواهش درخواست کرد مردم هنگام خارج شدن از خانه و در خیابان سلاح همراه نداشته باشند.
شبکه ی تلویزیونی ای بی سی نیوز در گزارشی به بررسی پشت پرده ی افزایش خشونت در خیابان های آمریکا پرداخت.
بر اساس این گزارش، آمریکا این روزها با همه گیری خشونت با سلاح گرم دست و پنجه نرم می کند. به گفته ی مردم آمریکا، همه گیری خشونت با سلاح گرم از هیوستن در تگزاس گرفته تا پیتزبرگ در غرب پنسیلوانیا با برداشته شدن محدودیت های کرونایی در سطح کشور شدت گرفته است.
در شیکاگو در مجموع 51 نفر در پایان هفته ی جاری هدف اصابت گلوله قرار گرفته اند که از این تعداد 7 نفر جان باختند. در میان جان باختگان، نوجوان های 15 و 16 ساله دیده می شود. بیش از 200 کودک و نوجوان به تنهایی در سال جاری در شیکاگو هدف اصابت گلوله قرار گرفته اند.
شب گذشته در سیاتل دست کم سه نفر کشته و 5 نفر دیگر هم زخمی شدند. پلیس پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در فاصله ی نزدیک به دو کیلومتری، تحقیق و تفحص در حادثه را در دستور کار قرار داد.
کاتلین کوهن گفت: «شاید در کل 7 گلوله پی در پی شلیک شد.»
رئیس پلیس سیاتل پیامی تصویری در پایگاه اجتماعی توییتر قرار داد و با خواهش و تمنا از مردم خواست صلح و آرامش برقرار سازند!
آدریان دیاز گفت: «باید راهی چاره ای پیدا کنیم تا سلاح های گرم از سطح خیابان ها جمع آوری شود!»
تازه ترین درگیری مسلحانه ی خشونت آمیز در پایان هفته ی جاری بخشی از روند ناخوشایندی است که در ماه های اخیر شکل گرفته است. شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز در همکاری با دفاتر وابسته و آرشیو خشونت با سلاح گرم تلاش کرد تیراندازی های هفته ی گذشته را مستند سازی کند.
بررسی ها نشان داد تنها در هفته ی گذشته بیش از هزار حادثه ی تیراندازی و خشونت با سلاح گرم در آمریکا اتفاق افتاده و بیش از 430 کشته برجا گذاشته است. در این حوادث، بیش از هزار نفر هم زخمی شده اند. بسیاری از این حملات، بیشرمانه و روز روشن اتفاق افتاده اند.
خبرنگار ای بی سی نیوز در نیویورک از پلیس شهر پرسید: قربانی ها چه کسانی هستند؟
مقام پلیس گفت: «بررسی ها در زمینه ی اینکه هم اکنون چه کسانی در شهر نیویورک هدف اصابت گلوله قرار می گیرند نشان می دهد نزدیک به 97 درصد از رنگین پوستان قربانی خشونت با سلاح هستند. این رقم بسیار فراتر از انتظار است.»
آمار و ارقام نشان می دهد سال 2020 در نزدیک به دو دهه ی گذشته، مرگبارترین سال در زمینه ی خشونت با سلاح گرم بوده است و حوادثی که از ابتدای سال 2021 تاکنون ثبت شده نیز حاکی از آن است که سال جاری میلادی، رکورد تازه ای در خشونت با سلاح گرم ثبت خواهد کرد.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 4 مرداد 1400 - 20:10:1

دسته بندی :