گشایش مرکز مبارزه با تروریسم در سوریه با حضور "اسد"

سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 11:32:43
گشایش مرکز مبارزه با تروریسم در سوریه با حضور "اسد"

تهران- الکوثر: با حضور "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه، روز دوشنبه مرکز بین المللی اسلامی "شام" با هدف تربیت افراد برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در مراسم افتتاح این مرکز شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم - محمد بن عبدالستار السید وزیر اوقاف - شیخ عدنان افیونی مفتی دمشق و حومه - محمد توفیق البوطی رئیس اتحادیه علمای بلاد شام و شماری از علما و روحانیون سوری حضور داشتند.

مرکز بین المللی اسلامی شام برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی زیر نظر وزارت اوقاف سوریه فعالیت خواهد کرد. این مرکز دارای بخش مقابله با تفکر افراطی و مرکز مطالعات علمی - کتابخانه و تعدادی سالن اجتماعات برای فعالیت های علمی و آموزشی است.

سوریه در 9 سال گذشته به خاطر اشاعه برخی افکار تروریستی و افراطی از سوی برخی کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس - شاهد رواج تروریسم واقدامات خشونت آمیز است. 

اکنون سوریه پس از سال ها مقابله و مبارزه با تروریست ها موفق شده است تا بر حدود 80 درصد از خاک این کشور اشراف یابد و تلاش ها برای آزادسازی مابقی مناطق اشغالی در شمال غرب و شرق سوریه ادامه دارد. 

مقدمات این بحران قبل از آن با ایجاد مراکز دینی برای تربیت افراد تندرو در استان های مرکزی سوریه با حمایت برخی کشورهای عرب فراهم شده بود.


سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 10:50:52