بایدن اذعان کرد: نتانیاهو از طولانی شدن جنگ سود می‌برد!

سه شنبه 15 خرداد 1403 - 20:11:13
بایدن اذعان کرد: نتانیاهو از طولانی شدن جنگ سود می‌برد!

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه آمریکایی تایم تلویحا پذیرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل جنگ غزه را به دلیل منافع سیاسی خود طولانی کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مصاحبه مجله تایم با بایدن روز 28 ماه می یعنی چند روز قبل از ارائه یک پیشنهاد آتش بس سه مرحله ای  توسط آمریکا انجام شد که واکنش های متفاوتی را از سوی سران سیاسی اسرائیل در پی داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نظامیان اسرائیل مرتکب جنایات جنگی در نوار غزه شده‌اند، طفره رفت و گفت که چنین چیزی معلوم نیست و توسط خود اسرائیل تحقیقاتی انجام می‌شود.

بایدن با اشاره به دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل تصریح کرد: «دیوان کیفری بین‌المللی چیزی است که ما آن را به‌ رسمیت نمی‌شناسیم. اما یک موضوع مشخص است و آن مردم غزه و فلسطینی هایی هستند که به دلیل کمبود غذا، آب و دارو بسیار رنج می‌برند».

بایدن بار دیگر با حمایت از اسرائیل در جنگ غزه ادعا کرد: «مردم بی‌گناه زیادی کشته شده‌اند اما بسیاری از این مسائل به اسرائیلی‌ها مربوط نیست و اقدامات حماس در اسرائیل را نیز شامل می‌شود. حماس در حال ارعاب مردم است و  من بعد از حمله آنها علیه اسرائیل این را نیز گفتم».

بایدن درباره اسرای آمریکایی در غزه نیز گفت: «من با خانواده آنها دیدار کردم اما مدرک نهایی نداریم تا معلوم شود کدام یک از آنها زنده هستند یا نیستند. من خواستار آتش‌بس شده‌ام و باید برای دوره‌ای آتش‌بس برقرار شود تا گروگانها را خارج کنیم. این دلیل اصلی ما برای تلاشهایمان است. اسرائیلی‌ها هم عمیقا خواستار آتش‌بس هستند تا گروگانها را به منزل بازگردانند».

رئیس جمهور آمریکا همچنان  حماس را در عدم رسیدن به توافق آتش‌بس مقصر دانست و بدون اشاره به کارشکنی ها و مخالفت های اسرائیل گفت: «حماس همین فردا می‌تواند به جنگ خاتمه دهد. آخرین پیشنهادی که اسرائیل داده بود، بسیار سخاوتمندانه بود و بی‌بی برای گروگانها تحت فشار زیادی قرار دارد.»

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا نتانیاهو برای تداوم منافع و حیات سیاسی خود، جنگ غزه را طولانی‌تر کرده است؟ گفت: «دلایل زیادی برای آن وجود دارد و من در این خصوص نظر نخواهم داد. مخالفت اصلی من با نتانیاهو وقایع مربوط به بعد از هفتم اکتبر است. ما به راه‌حل دو کشور نیازمند هستیم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 15 خرداد 1403 - 20:7:52

پربازدیدها