شهید رئیسی قرآنی فکر می‌کرد، قرآنی عمل و قرآنی رفتار می‌کرد

دو شنبه 14 خرداد 1403 - 17:0:0
شهید رئیسی قرآنی فکر می‌کرد، قرآنی عمل و قرآنی رفتار می‌کرد

سیدعباس انجام، پیشکسوت قرآنی کشور ضمن ابزار تأسف و تأثر از سانحه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه گفت: اگر بخواهیم سیره ایشان را در یک جمله خلاصه کنیم باید گفت که ایشان قرآنی فکر می‌کرد، قرآنی عمل و قرآنی رفتار می‌کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدعباس انجام، پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن ابزار تأسف و تأثر از سانحه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه که منجر به شهادت رئیس‌جمهور محبوب کشورمان شد، با بیان اینکه شهید رئیسی تمام عمر بابرکت خود را به نظام اسلامی، قرآن و این مردم عزیز تقدیم کرد، گفت: اگر بخواهیم سیره ایشان را در یک جمله خلاصه کنیم باید گفت که ایشان قرآنی فکر می‌کرد، قرآنی عمل و قرآنی رفتار می‌کرد.

این داور مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن افزود: سیره شهید رئیسی را می‌توانیم در تک تک آیات قرآن مشاهده کنیم؛ آنجا که می‌فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ...»؛ ایشان به عهد و وعده‌ای که داشت صادق بود و به آن عمل کرد.«ذ، یعنی کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏‌اند به زودى خدای رحمان براى آنان محبتى در دلها قرار مى‏‌دهد»؛ لذا خدای متعال محبت ایشان را در دل همه مردم چه ایرانی و چه غیر آن قرار داد. آیات قرآن در رفتار و منش آقای شهید رئیسی متبلور بود و به همین جهت خدای متعال اثر او را در قلوب همه جا داد.

پیشکسوت قرآنی کشور ادامه داد: در همه جلساتی که ما ازجمله مسابقات بین‌المللی، محافل مهم قرآنی و ... خدمت ایشان می‌رسیدیم، این شهید والا مقام چه در قوه قضائیه و چه در ریاست جمهوری، استناد سخنانش آیات قرآن کریم بود و استشهاد می‌کردند. این شهید نه تنها رفتار و سیره‌اش قرآنی بود، بلکه آیات زیادی را در ذهن داشت و این یعنی شهید رئیسی هم حافظ قرآن، هم عامل و هم حامل قرآن بود و همین‌ خصوصیات بود که در ایشان تجلی می‌کرد.

انجام با اشاره به خاطره‌ای از شهید رئیسی گفت: در سال ۱۴۰۱ افتخار این را داشتم که به عنوان خادم‌القرآن انتخاب و معرفی بشوم. آن زمان اولین سالی بود که شهید رئیسی، به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شده بودند، و در حقیقت خادمان را تکریم می‌کردند؛ در آن روز و در بالای سن هنگامی که لوح خادمی قرآن را به بنده می‌دادند، گفتند: «فلانی شما که با قرآن مأنوس هستید دعا کنید که ما هم قرآنی بشویم؛ به ایشان عرضه کردم، اگر ما قرآنی می‌شویم از رفتار و اخلاق شماست.» ایشان تا این حد تواضع و فروتنی داشت در حالی که خودشان قرآن را می‌شناختند و عامل به او بود، اما از ما می‌خواست تا برای ایشان دعا کنیم تا مأنوس با قرآن شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 14 خرداد 1403 - 14:18:54

دسته بندی :

پربازدیدها