مولود چاووش‌اوغلو: ساختار اداری و امنیتی منبج براساس بافت جمعیتی تعیین خواهد شد

پنج شنبه 2 فروردین 1397 - 14:50:4
مولود چاووش‌اوغلو:  ساختار اداری و امنیتی منبج براساس بافت جمعیتی تعیین خواهد شد

دمشق- الکوثر: وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر تاکید کرد که ساختار اداری و امنیتی شهر منبچ پس از خروج ی.پ.گ از آن را ترکیب جمعیتی این شهر تعیین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بااشاره به روند عملیات شاخه زیتون در عفرین گفت: اگر طرح خروج تروریست‌ها از منبچ تحت نظارت ارتش ترکیه و آمریکا عملی نشود، تنها گزینه نابودی تروریست ها باقی خواهد ماند و ساختار اداری و امنیتی شهر منبچ پس از خروج ی.پ.گ از آن را ترکیب جمعیتی این شهر تعیین خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ تمایمت ارضی سوریه برای ما مهم است و ما با جدیت بر لزوم این امر تاکید داریم، در رابطه با ادعای غارت اموال و دارایی‌های غیر نظامیان شهر عفرین گفت: نه نیروهای امنیتی کشورمان و نه ارتش آزاد سوریه هرگز همانند پ.ک.ک نخواهند بود و به وقوع چنین اتفاقی هم هرگز اجازه نخواهیم داد. 

او در ادامه افزود: سخنان رئیس جمهورمان مبنی بر اینکه "هر لحظه ممکن است عملیات علیه تروریست‌ها آغاز شود" در مورد سنجار، قندیل و هر جایی که پ.ک.ک/ی.پ.گ در آن حضور دارد، صادق است.

او در پایان با اعلام اینکه رجب طیب اردوغان امروز با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود گفت‌وگوی تلفنی انجام خواهد داد، بیان داشت: می دانیم که ترامپ خواهان عادی سازی روابط است، ولی وی به تسلط بیشتر بر سیستم کشورش نیاز دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 فروردین 1397 - 14:49:54